Top
Jak zmniejszyć stres? - Kubacki - o zdrowiu, o życiu i tym co jest w nim ważne.
fade
34
post-template-default,single,single-post,postid-34,single-format-standard,eltd-core-1.1.2,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-sticky-header-on-scroll-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Jak zmniejszyć stres?

medytująca kobieta w pozycji kwiatu lotosu

Jak zmniejszyć stres?

Dokucza Ci nadmierny stres? Nie martw się, są na to sposoby… 😉 Nadmiar stresu towarzyszy większości z nas, ponieważ każdy musi dbać o pracę, o rodzinę, zarabiać pieniądze i spłacać zobowiązania, dbać o odpowiedni wizerunek i pilnować, by spełniać wymogi społeczeństwa… Nie możemy jednak pozwalać, by stres przejmował nad nami kontrolę i niszczył nasze zdrowie. A niestety gdy ten utrzymuje się przewlekle, ma niezwykle destrukcyjny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne.

Przewlekły stres uznawany jest za jedną z głównych przyczyn wielu chorób. Wśród nich wymienia się bezsenność, depresję, cukrzycę, nadciśnienie, a nawet nowotwory. Jak zminimalizować skutki stresu? Przykłady poniżej.

Najlepsze sposoby na stres

Sposobów jest multum, każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie.

Medytacja – nie ma lepszego sposobu na oczyszczenie myśli, niż medytacja. I wcale nie musi to być stereotypowe powtarzanie „ommmm” w pozycji kwiatu lotosu. Jest wiele technik medytacji, są również specjalistyczne aplikacje, które mogą Cię krok po kroku poprowadzić przez proces zdobywania kolejnych poziomów wtajemniczenia. Szczególnie ciekawy jest wariant medytacji opartej na uważności – mindfulness. Sprawdź!

Spacery – połączenie ruchu, świeżego powietrza, a jeżeli dobrze dobierzemy otoczenie to i widoku zieleni, to idealne warunki do obniżenia kortyzolu i napięcia psychicznego. Warto regularnie spacerować, by dotlenić mózg, rozruszać mięśnie i naładować baterie.

Czytanie książek – szczególnie tych fabularnych, o Twojej ulubionej tematyce. Dobra książka kształtuje wyobraźnię, co pozwala poprawić tolerancję na stres nie tylko w danym momencie, ale i w ogólnym ujęciu. Dostarcza nam też emocji i na choć na chwilę przenosi w inną rzeczywistość, pozwalając oderwać się od doczesnych problemów.

Praca twórcza – nawet jeśli nie czujesz się na siłach, spróbuj coś narysować, namalować, a może napisać wiersz? Nie musisz tego pokazywać szerszej publiczności, nawet najbliższym nie musisz, gdyż sam proces tworzenia jest tu ważny, nie efekty. Ten typ aktywności angażuje nas w pełni, nie pozwala wybiegać myślom ani w przeszłość, ani w przyszłość, co zdecydowanie sprzyja redukcji stresu. A przy okazji trenujemy kreatywność!

Floating – ciekawa praktyka polegająca na swobodnym unoszeniu się na powierzchni wody, często w całkowicie zaciemnionym pomieszczeniu. W ten sposób minimalizuje się ilość docierających do nas bodźców, co zapewnia wydajny odpoczynek i pozwala się świetnie zregenerować.

Adaptogeny – suplementy diety, a jak wszyscy wiemy, łyknięcie odpowiedniej pigułki jest najłatwiejszym sposobem na wszystko 😉 Celem adaptogenów jest usprawnienie procesu przystosowywania się organizmu do niesprzyjających warunków, także tych psychologicznych. Większość suplementów obecnie określanych mianem adaptogenu ma potwierdzone działanie redukujące subiektywne odczucie stresu i stężeni kortyzolu – stresowego hormonu. Najpopularniejszym jest Ashwagandha.

Kubacki
Kubacki

Cześć. Kubacki jestem. Mądrzyć się nie lubię, ale wiedzę przekazuję chętnie. A w temacie zdrowia i pokrewnych nowinek co nieco wiem, nieskromnie to ujmując. Jeśli tylko czujesz potrzebę lub po prostu masz ochotę rozszerzyć swoją wiedzę na temat zdrowego odżywiania, suplementacji i ziołoterapii oraz pewnych aspektów biohackingu, to na moim blogu poczujesz się jak u siebie ;)

Brak komentarzy

Napisz komentarz